دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۳:۵۵:۴۶

همه چاه های فاز نخست میدان یادآوران حفاری شد
ایران دریلینگ: مجری طرح توسعه میدان مشترک یادآوران در شرکت متن از پایان عملیات حفاری ٥٥ حلقه چاه مربوط فاز نخست توسعه این میدان خبر داد.به گزارش خبرنگار شانا، هادی نظرپور در حاشیه هفدهمین جلسه کمیته مشترک مدیریت میدان نفتی یادآوران که با حضور نمایندگان شرکنت مهندسی و توسعه نفت به عنوان کارفرما و شرکت پیمانکار بیع متقابل برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: بسته سطح الارضی میدان یادآوران نیز در چهار بسته کاری تعریف شده است که میزان پیشرفت در بسته تاسیسات سرچاهی ٨٥ درصد، در خطوط لوله جریانی و منیفولدها ٨٤ درصد، در خطوط لوله صادراتی ٩٢ درصد و در کارخانه بهره برداری بالغ بر ٧٧ درصد است.وی تصریح کرد: همچنین تمام کالاهای دیرتحویل فاز نخست پروژه نیز تهیه و وارد سایت شده است.

نظرپور در باره حجم سرمایه گذاری پیمانکار در فاز نخست طرح توسعه یادآوران گفت: تاکنون پیمانکار بیع متقابل حدود ٩٥ درصد از میزان سرمایه گذاری لازم برای انجام کار را پرداخت کرده است. وی در باره فاز دوم توسعه این میدان نفتی نیز گفت: هرگونه مذاکره برای اجرای فاز دوم طرح یادآوران وابسته به الحاقیه و تایید شرکت ملی نفت ایران است.مجری طرح توسعه میدان یادآوران در زمینه مباحث مطروحه در آخرین جلسه JMC این میدان نیز گفت: آخرین جلسه JMC در هر سال میلادی معمولا به مباحث برنامه و بودجه اختصاص می یابد و در این جلسه نیز بودجه مصوب سال ٢٠١٤ بررسی و پس از استماع گزارشها، پیمانکار موظف شد بودجه باقیمانده را در برنامه ٢٠١٥ عملیاتی کند.نظرپور افزود: مباحثی همچون تصویب بودجه بهره برداری سال ٢٠١٥ میلادی، بررسی تاخیرها و میزان پیشرفت بسته های کاری طرح، مباحثی پیرامون HSE  و زمان اتمام فاز نخست این پروژه از دیگر موضوعهای مورد بررسی در این جلسه بود.

به گزارش خبرنگار شانا، شرکت متن پیش از این از پایان حفاری ٥٤ حلقه چاه میدان یادآوران خبر داده و اعلام کرده بود که حفاری آخرین حلقه چاه این میدان (APP٢) که از نوع توصیفی است نیز توسط دکل Sinopec ٢٠٩ در حال انجام است و تا پایان سال به پایان می رسد؛ وعده ای که با پایان حفاری چاه ٥٥ ام میدان محقق شده است. این ٥٥ حلقه چاه شامل ٤٩ حلقه چاه تولیدی، سه حلقه چاه توصیفی و سه حلقه چاه دفع آب های زائد است و برای حفاری آن در مجموع از هفت دکل حفاری و یک دکل خدمات جانبی حفاری استفاده شده است. گفتنی است توسعه میدان مشترک یادآوران در فاز نخست با هدف تولید ٨٥ هزار بشکه نفت در روز دنبال می شود.


  کد خبر : 318
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :